środa, 8 lipca 2015

Piątka ulubieńców: Zdjęcia filmowe, które bym powiesił na ścianie

Kadr z ,,Wielkiego piękna''.
Ojej, w tej kategorii jest tylu wybitnych fotografów, że wybranie jednej piątki jest niewiarygodnie, niemożliwie niemożliwe. Ale co tam, narażę się i wrzucę nie(przypadkowe) tytuły. Nie mam pomysłu na wstęp, więc lepiej go pomińmy. 



5. Potępienie (zdj. Gábor Medvigy1988)

Filmy Bela Tarr są dowodem na to, że w czarno-bieli można pokazać wszystko. Intensywne oświetlenie i gra cieni - spora znajomość ustawienia detalu. Jakie to jest wspaniałe. Podziwiam.




4. Drive (Zdj. Newton Thomas Sigel, 2011)

Nocne miasto w ,,Drive'' jest stylistycznie doprowadzone do perfekcji. Neo-noir prezentuje się smakowicie: rozmazane tło uśpionego miasta kontrastuje z wyświetloną deską rozdzielczą. Czego chcieć więcej? Muzyki? 




3. Dolina Issy (Zdj. Jerzy Łukaszewicz, 1982)

,,Dolina Issy'' to polski film w reżyserii Tadeusza Konwickiego. Cenię go za plastykę, za żywe, naturalne barwy. Poezja Miłosza przełożona na ekran filmowy - orzeszki. 




2. Zarządca Sansho (Zdj. Kazuo Miyagawa, 1954)

Zdjęcia, jakich należy pozazdrościć. Każdy reżyser chciałby tworzyć piękne filmy, aby przykuć widza swoim blaskiem. Podziwiajcie, przyszli artyści, bo to jest najwyższy poziom.




1. Niebiańskie dni (Zdj. Néstor Almendros, 1978)

Terrence Malick zatrudnia speców od fotografii. ,,Niebiańskie dni'' mają ponoć najcudowniejsze zdjęcia plenerowe w historii kina. Rzeczywiście, jest w nich moc. Trzeci, czwarty plan w natarciu! Niemal dokumentalny styl, wypracowany w makroskali. Nie da się zajrzeć obojętnym wzrokiem. 

Kilka innych zdjęć z wybranych filmów;

Kadr z ,,Drive''.
I jeszcze raz ,,Potępienie''
,,Niebiańskie dni'' i jego niebiańskie zdjęcie.
A zgadnijcie, z jakiego to filmu? ;)
Polska perła wizualna ,,Dolina Issy''.

Kadr z ,,Zarządcy Sansho''.




0 Komentarz(e):

Prześlij komentarz