poniedziałek, 10 marca 2014

Kultowe sceny - Łowca Androidów



Nasze hasło brzmi: „Bardziej ludzki niż człowiek” (Tyrell)

Zanim Ridley Scott pogrzebał własny dorobek na początku kariery zrobił kilka ważnych i przełomowych filmów. Łowca androidów był dopiero jego trzecim filmem i podobnie jak trzy lata wcześniej (w 1979), gdy nakręcił Obcy: Ósmy pasażer ,,Nostromo'', film został objęty łatką ,,kultowy''.

Scena monologu wykonana przez Rutgera Hauera zapadła w pamięć widzom na tyle mocno, że wszyscy niemal uwierzyli, iż android jest człowiekiem. Co ciekawe owa przemowa została zaimprowizowana przez aktora, który ani wcześniej, ani później nie będzie już w stanie pobić własnej legendy.



Muszę przyznać, że dostrzegam coś artystycznego i zabawnego w tym, że programując sztuczną pamięć replikanta, w którego się wcieliłem, uwzględniono poezję. To nie ma sensu, ale dlatego tak mi się to podoba. Kilka z tych kwestii wymyśliłem sam, ale większość była zapisana w scenariuszu. Wszystkim zainteresowanym polecam poszukać na Youtube nagrania pod tytułem Rutger Hauer Blade Runner Talks. Postanowiłem go nagrać, żeby chociaż częściowo odpowiedzieć na pytania internautów związane z tym filmem.

                                            Rutger Hauer


Łzy w deszczu

Rutger Hauer Blade Runner Talks


0 Komentarz(e):

Prześlij komentarz