Wyróżnienie pierwsze dla: Ed Boon (programista i reżyser)
Powód wyróżnienia: Za serię Mortal Kombat. Za bijatykę, która pozwalała wyrywać kończyny naszym przeciwnikom. Za iście brutalną, nieprzyzwoitą, nieuzasadnioną przemoc, która dla wrażliwych jest nie do przełknięcia. Całkowicie nieskrępowane mordobicie, obrazoburcze, kontrowersyjne i dobre, gdy naprawdę nie masz komu przyłożyć.
Ranking ulubionych twórców gier
50. Jonathan Boakes (producent, scenarzysta, reżyser)
Najlepsze dzieło: ,,The Lost Crown: A Ghost - hunting adventure''
Inne ciekawe tytuły: ,,Dark Fall 2: Lights Out''
Powód, dla którego jest na liście: Historii o duchach nie ma zbyt wiele w świecie elektronicznym. Boakes jest tutaj wyjątkiem, bo ten temat jest mu najbliższy. Żadna jego produkcja nie odstępuje od tej zasady. Atmosfera opuszczenia dotyczy nas tak długo, dopóki nie spotkamy ducha.
49. Frederick Raynal (projektant i programista)
Najlepsze dzieło: ,,Alone in the Dark''
Inne ciekawe tytuły: ,,Little Big Adventure''
Powód, dla którego jest na liście: Przerażał za swoich czasów pierwszym ,,Alone in the Dark''. Plus za odwołania do Lovercrafta. Dzisiaj ten horror bardziej śmieszy niż przeraża, no i jeszcze ten nieszczęsny chód naszej postaci. Kiedyś jednak, robiło to większe wrażenie. Robię się sentymentalny z biegiem lat.
48. David Jones (programista)
Najlepsze dzieło: ,,Grand Theft Auto''
Inne ciekawe tytuły: ,,Lemmings'', ,,Crackdown''
Powód, dla którego jest na liście: Za jedną z najbardziej kontrowersyjnych gier wszech czasów, czyli GTA. Udowodnił, że potrafi tworzyć dzieła, które na stałe zmienią branżę przemysłu elektronicznego. ,,Crackdown'', to jeden z tych sandboxów, gdzie faktycznie można bawić się według własnego widzimisię.
47. Jordan Mechner (programista)
Najlepsze dzieło: ,,Prince of Persia: Warrior Within''
Inne ciekawe tytuły: ,,Prince of Persia: Piaski Czasu'', ,,Karateka'', ,,The Last Express''
Powód, dla którego jest na liście: Głównie za to, że uraczył nas, graczy, Księcia z Persji. Do dziś uwielbiam tą markę, pomimo że obniżyła loty, a raz potrafiła się zmienić w cel - shading (wizjonalnie naśladuje komiks lub kreskówkę). ,,The Last Express'', to najbardziej niedoceniona przygodówka, jaka kiedykolwiek powstała.
46. John Carmack (programista)
Najlepsze dzieło: ,,Quake 2''
Inne ciekawe tytuły: ,,Wolfenstein 3D'', ,,Doom'', ,,Enemy Territory: Quake Wars''
Powód, dla którego jest na liście: Za strzelanki, które były i nadal są wymagające. Mają swój oryginalny nastrój. Wielki autorytet w programowaniu, za czasów Quake'a i Dooma tworzył najpiękniejsze gry.
0 Komentarz(e):
Prześlij komentarz