niedziela, 11 sierpnia 2013

Ulubieni twórcy gier: Ranking 35 - 31

  Ulubieni twórcy gier, to zestaw programistów, projektantów, reżyserów, scenarzystów i producentów, którzy znacząco odbili się na tym, jak postrzegam gry komputerowe i konsolowe. Są to osoby, które mi zapewniają rozrywkę, podkręcają emocje, zaskakują projektem poziomów, świadczących o ich wyjątkowej wyobraźni. Lubię, gdy dostarczają mi godnej uwagi historii i bohaterów, którymi mogę pokierować. Czas przedstawić Wam ranking moich ulubionych twórców gier.

Trzecie wyróżnienie dla: Adrian Chmielarz (projektant, producent)


Powód za wyróżnienie: Za jajcarskie podejście do gier. Nie brakuje mu wisielczego humoru. Jeden z najważniejszych Polaków w tym biznesie. Jako pierwszy stworzył polską przygodówkę na PC: ,,Tajemnica Statuetki''.




                            




                             35. Benoit Sokal (producent, rysownik)




Najlepsze dzieło: ,,Syberia 2''

Inne ciekawe tytuły: ,,Amerzone'', ,,Sinking Island'', ,,Syberia''

Powód, dla którego jest na liście: Za klimat, który oddziałuje na nasze zmysły. Są to przepiękne graficznie dzieła. Czuć tą rękę artysty komiksu. Odradzam zajrzenia do ,,Paradise''. Jedyny słaby punkt Sokala. Całą resztę polecam, szczególny nacisk kładę na duologię ,,Syberii'' - absolutnie musisz to przeżyć!






                            34. Mathieu Ferland (producent)



Najlepsze dzieło: ,,Splinter Cell: Chaos Theory''

Inne ciekawe tytuły: ,,Assassin's Creed'', seria ,,Splinter Cell''


Powód, dla którego jest na liście: Za następce Księcia z Persji, czyli Altaira z ,,Assassin's Creed''. Za Sama Fishera, weterana w służbie CIA. ,,Splinter Cell'', to najbardziej intrygująca seria skradanek? Nawet jeśli nie, to dla miłośników skradania się, pozycja obowiązkowa.

                       

                                  

                       



                             33. Michel Ancel (projektant)




Najlepsze dzieło: ,,Beyond Good and Evil''

Inne ciekawe tytuły: ,,Rayman'', ,,Peter Jackson's King Kong

Powód, dla którego jest na liście: Wielki pechowiec branży. Stworzył najbardziej niedocenioną grę w historii. Bardzo podoba mi się growa adaptacja filmu ,,King Kong'' - jest wykonana w iście hollywodzkim stylu. Raymana pewnie wszyscy znają: platformówka wielkiego formatu. Za kolorystykę, za poczucie humoru, nie chce się odrywać od tej magii.







                        32. Tetsuo Nomura (projektant, reżyser)




Najlepsze dzieło: ,,Final Fantasy VI''

Inne ciekawe tytuły: seria ,,Final Fantasy'', seria ,,Kingdom Hearts''

Powód, dla którego jest na liście: Stworzył jedną z najpiękniejszych serii. Pełną nieoczekiwanych zwrotów akcji, rzucając nam podczas przygód tragiczne postacie i smutne w odbiorze puenty. Jest wiele scen zapadających w pamięć. Nigdy nie mogłem się pogodzić ze śmiercią kwiaciarki w FF VII. ,,Parasite Eve'', to jedna z tych gier na poczciwego szaraka
 (PSX), która była obowiązkową wręcz pozycją.







31. Tim Cain (producent, programista, projektant)


Najlepsze dzieło: ,,Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi''

Inne ciekawe tytuły: ,,Fallout'', ,,Vampire: The Masquerade - Bloodlines''

Powód, dla którego jest na liście: Za Fallouta. Najlepszą grę traktującą o świecie postapokaliptycznym ostatnich dwóch dekad. Za to, że będąc w Troika Games i tworząc z całym zespołem tylko trzy gry, udowodnił, że każda z nich ma się dobrze i ugruntowała pozycję w danym gatunku. Arcanum, jeśli nie najciekawsza, to na pewno najlepsza gra w klimacie steampunku. ,,Vampire: The Masquerade Bloodlines'', to najlepiej zgrana historia o wampirach w politycznej otoczce.












0 Komentarz(e):

Prześlij komentarz