czwartek, 15 sierpnia 2013

Ulubieni twórcy gier: Ranking 20 - 16

Ulubieni twórcy gier, to zestaw programistów, projektantów, reżyserów, scenarzystów i producentów, którzy znacząco odbili się na tym, jak postrzegam gry komputerowe i konsolowe. Są to osoby, które mi zapewniają rozrywkę, podkręcają emocje, zaskakują projektem poziomów, świadczących o ich wyjątkowej wyobraźni. Lubię, gdy dostarczają mi godnej uwagi historii i bohaterów, którymi mogę pokierować. Czas przedstawić Wam ranking moich ulubionych twórców gier.



Czwarte wyróżnienie dla: Eric Chahi (projektant)



Powód za wyróżnienie: Za grafikę, która nie zestarzała się do dziś. Za historyjki, które nie są ani odkrywcze, ani nie posiadają wyrachowania, ale mają w sobie czar, jak animacje Disney'a. Prawdziwy, niezależny artysta wyparty przez mainstream, przez co też długie lata milczał z nowym projektem. Od ,,Heart of Darkness'', czyli od 1998 roku fani czekali 13 lat na kolejny tytuł od Erica!





20. Sakaguchi Hironobu (producent, projektant, reżyser)




Najlepsze dzieło: ,,Chrono Trigger''

Inne ciekawe tytuły: ,,Lost Odyssey'', ,,Vagrant Story'', ,,Chrono Cross'', seria ,,Final Fantasy''

Powód, dla którego jest na liście: Za najlepsze japońskie RPG wszech czasów. Za to, że po latach chce się do tego wracać. Nie obiecuję oczywiście, że komuś się to spodoba, bo europejskie RPG-i zawsze się różniły od tych z Kwitnącej Wiśni. Zupełnie inne historie, inna wrażliwość na poruszany temat, bohaterowie bywają bardziej przesłodzeni niż w telewizyjnej ramówce, a sam system walki jest nastawiony na tury. Także, kto jeszcze nie próbował, niech zajrzy, jeśli się Wam nie spodoba, to trudno, nie każdy musi lubić, to co ja :)







19. Thomas Grip (projektant)




Najlepsze dzieło: ,,Amnesia: The Dark Descent''

Inne ciekawe tytuły: ,,Penumbra''

Powód, dla którego jest na liście: Współczesny mistrz horroru. Jesteśmy zupełnie bezbronni wobec ,,obcych''. Panika nie tylko na ekranie, ale także w naszym umyśle. Postępujący dęb na włosach, ciarki na plecach, pocenie się dłoni, bardzo możliwe podczas gry, zwłaszcza w nocy i słuchawkach na uszach. Jeśli mi nie wierzysz, nie oglądaj poniższych filmików, tylko samemu zasiądź do Amnezji i serii Penumbry. Emocje gwarantowane, uwaga, byś nie padł na zawał!









18. Shinji Mikami (producent, projektant, reżyser)



Najlepsze dzieło: ,,Resident Evil 2''

Inne ciekawe tytuły: ,,Devil May Cry'', ,,Killer7'', ,,Dino Crisis''

Powód, dla którego jest na liście: Za serię ,,Resident Evil'', która traci już rezon przekształcając się w zwykłego shootera, a przecież swego czasu był guru survival horror. Niestety, począwszy od części 4 zaczyna się coś psuć. Walka z wieśniakami, serio? Nie ma tu już absolutnie żadnego strachu. Nie mówiąc już o 5 i 6, ale na całe szczęście rąk sobie tym nie brudził... ,,Devil May Cry'', to zapoczątkowanie udanej serii slasherów, gdzie walka z potworami, to danie główne, za to wykonane w efektownym i dynamicznym stylu. ,,Killer7'' - no cóż, artyzm w grach wideo nigdy nie był tak dosadny.








17. Toshihiro Nagoshi (producent, projektant)



Najlepsze dzieło: ,,Shenmue''

Inne ciekawe tytuły: seria ,,Sonic'', ,,Binary Domain'', seria ,,Yakuza'', seria ,,Super Monkey Ball''

Powód, dla którego jest na liście: Najmocniej opalony Azjata w tej branży wykreował w swoim życiu wiele interesujących marek. Lubi projektować ,,chodzone bijatyki'', ale nie takie klasy B. O nie, nie. Fabuła nigdy nie jest pretekstem do zlania tyłków oprychom. To coś więcej. To przykład, jak prosta historia z grywalnym gameplay'em, w typowo japoński sposób, wciąga i nie daje o sobie zapomnieć. Jeśli ktoś nie lubi dziwaczności, japońszczyzny, to nie spodoba mu się ani klimat, ani postacie, czy też fabuła. ,,Binary Domain'' - tytuł zdecydowanie niesłusznie zapomniany tuż po premierze.








16. Ron Gilbert (producent, projektant, programista, scenarzysta)




Najlepsze dzieło: ,,The Secret of Monkey Island''

Inne ciekawe tytuły: ,,Maniac Mansion'', ,,Day of the Tentacle'', ,,Indiana Jones and the Last Crusade''

Powód, dla którego jest na liście: Za przygody pełne humoru. Prawdopodobnie napisał najzabawniejszy scenariusz w przeciągu ostatnich 20 lat. Za esencję prostej, urzekającej grafiki. Za postacie, które spokojnie mogą konkurować z Mikołajkiem, czy Jackiem Sparrowem. Klasa. Szkoda tylko, że LucasArts upadł, a twórca Małpiej Wyspy nie dostaje już tak ciekawych projektów do wykonania.






0 Komentarz(e):

Prześlij komentarz