sobota, 17 sierpnia 2013

Ulubieni twórcy gier: Ranking 15 - 11

Ulubieni twórcy gier, to zestaw programistów, projektantów, reżyserów, scenarzystów i producentów, którzy znacząco odbili się na tym, jak postrzegam gry komputerowe i konsolowe. Są to osoby, które mi zapewniają rozrywkę, podkręcają emocje, zaskakują projektem poziomów, świadczących o ich wyjątkowej wyobraźni. Lubię, gdy dostarczają mi godnej uwagi historii i bohaterów, którymi mogę pokierować. Czas przedstawić Wam ranking moich ulubionych twórców gier.

15. Adam Kiciński (producent)




Najlepsze dzieło: ,,Wiedźmin 2''

Inne ciekawe tytuły: ,,Wiedźmin''



Powód, dla którego jest na liście: Za polskość w całej okazałości i krasie. Multum dowcipnych uwag, nawiązań do polskich legend i baśni. Za utrzymany klimat Sapkowskiego. Głównie w części pierwszej, w dwójce autorzy się rozszaleli i uciekli od tej atmosfery. Masa zadań do wykonania, wielu ciekawych kamratów do poznania. Za to, że mogę iść na piwo i podbijać do kobiet, jak w życiu! Za to, że mogę komuś przyłożyć, jak mnie będzie świerzbić ręka. Za bycie chojrakiem i umiejętność powstrzymania najczarniejszych pomiotów grasujących w okolicy. Za przekleństwa, które Polacy rozumieją, i jeszcze można się z tego pośmiać. Jeden z moich ulubionych RPG-ów.











14. Petr Vochozka (producent, reżyser)


Najlepsze dzieło: ,,Mafia''

Inne ciekawe tytuły: dylogia ,,Hidden and Dangerous'', ,,Vietcong'', ,,Mafia 2''

Powód, dla którego jest na liście: Za najlepszą grę w realiach lat 30, i tym samym najciekawszą produkcję traktującą o mafii, jego strukturze i działaniu. Śmiało może konkurować z legendarnym filmem Coppoli, czyli z ,,Ojcem Chrzestnym''. ,,Mafia'', tytuł ten trafił na miejscu piątym moich ulubionych gier nastawionych na najbardziej filmową rozrywkę i fabularną ucztę. Mafia. Dwójkę również umieściłem w tym rankingu, pomimo, że jest zdecydowanie słabsza. ,,Vietcong'', to zaś najlepiej odwzorowana gra wojny w Wietnamie. ,,Czas Apokalipsy'', to to nie jest, ale posiada fantastyczny klimat. Co powiecie natomiast o strzelance, w której częściej będziecie się skradać? Hidden and Dangerous'', to przykład taktycznego shootera, gdzie faktycznie nie trzeba zabijać bezmyślnie chmary przeciwników.






13. Charles Cecil (projektant)






Najlepsze dzieło: ,,Broken Sword: The Shadow of the Templars''

Inne ciekawe tytuły: seria ,,Broken Sword'', ,,Toonstruck'', ,,Beneath a Steel Sky''


Powód, dla którego jest na liście: Za przygodówki, które nijak nie ułatwiają zabawy, i to nie przez błędy, ale za skomplikowane zagadki (mówię tu głównie o serii Broken Sword). Tutaj kupicie za tanie pieniądze Broken Sword. Mnóstwo tu wytrawnego humoru, zagubiono gdzieś niestety zmysł fabularny, przez co ostatnie tytuły nie mają konkurencji z hitami pokroju ,,Beneath a Steel Sky''. Jednakże, jakkolwiek bym nie mówił o spadku formy, jest to człowiek na odpowiednim stołku i to nie on jest odpowiedzialny za warstwę fabularną, więc mogę mu jedynie powiedzieć, żeby skończył z elementami zręcznościowymi. Każdy szanujący się ,,podróżnik'' w tym gatunku, wie, że szkodzi to zabawie i nam nie potrzeba żadnych utrudnień w tym stopniu, wystarczą nam interesujące zagadki i poprawna praca kamery! 


                                          







12. Will Wright (projektant)








Najlepsze dzieło: ,,The Sims 3'' - z dodatkami

Inne ciekawe tytuły: seria ,,SimCity'', ,,Spore'',  seria ,,The Sims''

Powód, dla którego jest na liście: ,,Symulacja życia'', czyli ,,The Sims'', sądziłem, że nigdy mnie to nie wciągnie, jakże się myliłem. To ciekawe, że tak prosta gra o tak prostych, mało złożonych regułach przyciąga do ekranu. Nie prowadzimy żadnych sensownych dialogów, wiele elementów życia jest strasznie spłycone, wraz z nadejściem nowych Simów, jedynka była zdecydowanie trudniejsza. Jest jednak coś w tym pociągającego. Możemy sprawić sobie drugie życie, stać się sportowcem, gwiazdą rocka, agentem specjalnym, czy chociażby złodziejem. Założyć rodzinę, zbudować dom marzeń i cieszyć się tym, co kochamy na co dzień. Z dodatkami bywa różnie, raz są lepsze (Zwierzaki, Wymarzone podróże, Własny biznes), czy też gorsze (Po zmroku, Zostań gwiazdą, Kariera). ,,Spore'', to jednak przehajpowana produkcja ostatnich lat, zupełnie mnie nie zaintrygowała, nie zatrzymała na dłużej, ale wiem, że są osoby, które wsiąkły w ten eksperyment, nie obyło się bez zaskoczenia. Co do serii ,,SimCity'' - cóż, nie każdemu budowanie miasta kojarzy się z czymś interesującym. Taki też jest właśnie Will Wright, który lubi tworzyć socjologiczne tytuły. 


11. Sam Lake (scenarzysta)




Najlepsze dzieło: ,,Alan Wake''

Inne ciekawe tytuły: ,,Max Payne'', ,,Max Payne 2''

Powód, dla którego jest na liście: Za jednego z największych twardzieli w całej historii gier komputerowych. Za Nowy Jork, w którym spowił mrok, brud i nieszczęśników, którzy staną na drodze glinie, który pragnie zemsty za zmarnowanie mu życia, zabijając jego rodzinę. Za ,,Alan Wake'', najciekawszy thriller XXI wieku w grach wideo. Gracze psioczyli na mało miodny gameplay. Ja w swojej recenzji stwierdziłem, że zwyczajnie z bliskim końca gry jest coraz częściej za dużo niepotrzebnych przeciwników, przez co też, napięcie malało. To jedna z tych wad, dla których faktycznie ma się ochotę pogryźć pada, czy też połamać klawiaturę ;)

                            




0 Komentarz(e):

Prześlij komentarz