niedziela, 18 sierpnia 2013

Ulubieni twórcy gier: Ranking 10 - 6

Ulubieni twórcy gier, to zestaw programistów, projektantów, reżyserów, scenarzystów i producentów, którzy znacząco odbili się na tym, jak postrzegam gry komputerowe i konsolowe. Są to osoby, które mi zapewniają rozrywkę, podkręcają emocje, zaskakują projektem poziomów, świadczących o ich wyjątkowej wyobraźni. Lubię, gdy dostarczają mi godnej uwagi historii i bohaterów, którymi mogę pokierować. Czas przedstawić Wam ranking moich ulubionych twórców gier.

Piąte wyróżnienie dla: Jesse Stern (scenarzysta)



Powód za wyróżnienie: Za scenariusz do ,,Modern Warfare'' 1 i 2. Zapoczątkował na nowo serię Call of Duty, która pogrążyła się w iście filmowej rozgrywce. O ile była to świeżość swego czasu, tak teraz może nie robi wielkiego wrażenia, ale trzeba przyznać, że historia jest dobrze pomyślana i nie daje wytchnąć, dopóki nie ujrzymy napisów końcowych.









10. Keiichiro Toyama (producent, projektant, reżyser, scenarzysta)


Najlepsze dzieło: ,,Silent Hill''

Inne ciekawe tytuły: ,,Siren'', ,,Forbidden Siren 2'', ,,Siren: Blood Curse''




Powód, dla którego jest na liście: Za najlepszy straszak w historii. Za to, że jest absolutnym mistrzem tworzenia ponurej atmosfery. ,,Silent Hill'', to pierwszy przykład survival horroru, który atakuje nas bardziej ambitnie niż poprzez współczesne jumpscare (losowo coś nam skacze przed oczami). Mianowicie, nic nie musisz widzieć, ważne, że odczuwasz niepokój. Większość horrorów jest przewidywalna, nie zaskakuje scenariuszem, nie ma wyrazistych bohaterów. Toyama nie posiada tych wad, kreuje zaskakujące sytuacje, w których człowiek nie chciałby się znaleźć. Człowiek w jego dziełach, najczęściej jest pozostawiony samemu sobie. To nie ,,Resident Evil'' Shinji Mikami, gdzie oblegają nas zombi z każdej strony. I choć w serii Syreny (Siren), też pojawiają się zombi, choć bardziej ludzcy, to myślą na swój sposób i nie pojawiają się seriami. Polecam na długie, niepokojące noce.

                                  

                                  

                                  


                                  



9. Katsura Hashino (projektant, reżyser)



Najlepsze dzieło: ,,Shin Megami Tensei: Persona 3''

Inne ciekawe tytuły: ,,Catherine'', seria ,,Shin Megami Tensei''



Powód, dla którego jest na liście: Za najlepszy thriller erotyczny (Catherine), który w istocie jest na tyle subtelny, że nie odstrasza perwersyjnymi scenami. Jak na erotyk, jest to niesamowicie inteligentny tytuł. Po części sprawdza nasze przekonania na temat małżeństwa, związków, a także snów. Czy uważasz, że małżeństwo, to koniec czy początek naszego życia? Przygotuj się na tego typu pytania. Ogólnie Hashino jest znany z tego, że w swoich utworach porusza problemy egzystencjalne zwykłych ludzi (takich, jak ja). Kładzie duży nacisk na dialogi i scenariusz. To typowe gry w otoczce prosto z anime. Serię ,,Persona'' polecam uczącym się graczom, dla nich ten produkt jest skierowany. To szkolne ,,przedstawienie''. Kolejne jRPG, które wstyd nie znać.
     

                                        

                                     

                                      

                                     



8. Gabe Newell (producent, współzałożyciel firmy Valve)



Najlepsze dzieło: ,,Half-Life 2''

Inne ciekawe tytuły: dylogia ,,Portal'', ,,Team Fortress 2'', ,,Homeworld 2'', ,,Half-Life'' z każdym dodatkiem



Powód, dla którego jest na liście: Za najlepszą grę traktującą o obcych istotach (Half-Life 2). Technologia u Newella odgrywa w powyższych zapisanych tytułach najistotniejszą rolę. Przemieszczanie się z jednego miejsca na drugie za pomocą portala w ,,Portal''. W ,,Half-Life'', mamy możliwość teleportacji z laboratorium w dowolne miejsce, a właściwie poprzez oskryptowany scenariusz. Pierwsza gra, która miała tak zaawansowany silnik fizyczny. Podniesiesz nawet butelkę po napojach (nie ma pepsi).

Za Alyx, jedna z tych kobiet, w której można było się zauroczyć (ale, to tylko gra). Niesamowicie pomocna, inteligentna, o kobiecych wdziękach i z delikatnym poczuciem humoru. Najlepszy FPS wśród gier? Na to pytanie nie dałbym rady odpowiedzieć... Na pewno tytuł ponadczasowy i dla graczy obowiązkowy.



                                 


                                 

                                

                                    

7. Fumito Ueda (projektant, reżyser)



Najlepsze dzieło: ,,Shadow of the Colossus''

Inne ciekawe tytuły: ,,Ico'', ,,Enemy Zero''



Powód, dla którego jest na liście: Za największe oddanie i przypieczętowanie sztuki na ekranie. Przykład, że gra nie musi być głupia, bezmózga, apatyczna i nieporuszająca najczulszych strun naszych serc. Ueda prze pod prąd, i nie ,,częstuje'' nas tym samym, co inni deweloperzy. Ogromne, monumentalne budowle i kolosy wśród ,,pustych'' lokacji, to przykład, jak człowiek czuje się mały i bezbronny wśród otaczającego go wszechświata. Za to, że w ,,Ico'' gra oddaje nam pod opiekę małą dziewczynkę (trzymanie się za rękę). Autor nasuwa nam cały smutek, który towarzyszy naszym postaciom, a czasem i naszym ,,wrogom''. Nostalgiczna atmosfera, minimalistyczna oś fabularna, głębia obrazu tworzy z tych prostych gier, brylanty, czyste i nieskażone.


                              

                             


                               


                              

6. Dan Houser (producent, scenarzysta)




Najlepsze dzieło: ,,Grand Theft Auto: San Andreas''

Inne ciekawe tytuły: seria ,,Grand Theft Auto'', ,,Max Payne 3'', ,,Bully: Scholarship Edition'', ,,Read Dead Redemption''



Powód, dla którego jest na liście: Za przemoc, krew i brutalność, która stała się symbolem Ameryki. Za sandboksy, które pozwalają nam swobodnie poruszać się po wirtualnych światach. Za to, że mogę poczuć smak gangsterki w GTA. Za przemierzanie Dzikiego Zachodu na oswojonym koniu (Red Dead Redemption). Za to, że w szkole mogę zostać ,,królem'' nerdów (Bully). Za scenariusze, które łapią nas za gardło i uświadamiają nam, jak przeszłość wpływa na nasze życie (Max Payne 3, Red Dead Redemption). Za umiejętność prowadzenia drażliwych tematów (Amerykański Sen, Rasizm, Bieda, Narkotyki). Za muzykę w radiach naszych aut, za to, że nie muszę pędzić za jednym wątkiem. Za specyficzny humor, który nie przypadnie każdemu do gustu. Za skurw.......cyniczne i twarde charaktery naszych postaci.


                              

                    

                              

                              






0 Komentarz(e):

Prześlij komentarz