piątek, 24 maja 2013

Ulubieni reżyserzy #90-86

Wielka nierozpoznawalna 5, która nie pojawi się na tej liście:

5. Abbas Kiarostami

Powód, dla którego nie ma go w top 100: Z irańskimi reżyserami zawsze mam problem. Ich filmy zdecydowanie odbiegają od naszej kultury. Są przeze mnie słabo rozumiane. Poza tym Kiarostami nie zachwyca fabularnie, mam wrażenie, że jego kino dąży donikąd. 


4. Lukas Moodysson

Powód, dla którego nie ma go w top 100: Za bardzo eksperymentalne kino. Porusza ciekawe tematy, ale poczynania bohaterów zupełnie mnie nie przekonują.


3. Jan Troell

Powód, dla którego nie ma go w top 100: Muszę się przyznać, ale obejrzałem zbyt mało filmów z jego dorobku, dlatego pewnie nie znalazł się w top liście. Tworzy spokojne kino. Jedyny zarzut jaki mogę mu zarzucić, że jego filmy trwają zbyt długo (z dotychczasowych filmów, których obejrzałem, wszystkie trwały co najmniej dwie i pół godziny).


2. Shane Meadows

Powód, dla którego nie ma go w top 100:  Powód jest prosty i zarazem smutny. Ciężko znaleźć jego filmy. Obejrzałem tylko ,,Buty nieboszczyka'' i  ,,To właśnie Anglia''. Mam ogromną ochotę na pozostałe dzieła!


1.  John Schlesinger

Powód, dla którego nie ma go w top 100: Dobre kino, stworzył kilka arcydzieł (m.in. ,,Dzień szarańczy''), ale jest jeden problem związany z tym reżyserem. Jego dokonania z ostatniej dekady, gdy jeszcze żył (lata 90) rozczarowują. Długo się zastanawiałem, czy trafi do na top listę, w ostateczności uplasował się na 108 miejscu w moim prywatnym rankingu.


Ulubieni reżyserzy (vol.3)




90. Ridley Scott

Specjalizacja: Dramat, Akcja, Sci - Fi, Thriller

Ulubiony film: ,,Thelma i Louise''

Największe rozczarowanie: ,,Hannibal''

Powód na liście: Spec od epickich scen. W jego filmach wyróżnia się scenografia, efekty specjalne. Pod płaszczem filmów akcji kryją się głębokie dylematy i dramaty ludzkie.







89. Alfonso Cuaron

Specjalizacja: Dramat, Familijny, Fantasy

Ulubiony film: ,,Wielkie nadzieje''

Największe rozczarowanie: ,,Ludzkie dzieci''

Powód na liście: Jego filmy od razu kojarzą mi się z młodością (z okresem dzieciństwa i nastoletniego buntu). Nakręcił jedną z moich ulubionych części Harrego Pottera (,,Więzień Azkabanu'').






88. Jean - Pierre Melville

Specjalizacja: Dramat, Kryminał, Thriller

Ulubiony film: ,,Samuraj''

Największe rozczarowanie: Brak

Powód na liście: Stylistyka obrazu, wyraźni bohaterowie i suspens powoduje, że nie może go zabraknąć na liście.






87. Robert Zemeckis


Specjalizacja: Komedia, Dramat, Przygodowy

Ulubiony film: Seria ,,Powrót do przyszłości''

Największe rozczarowanie: ,,Beowulf''

Powód na liście: Wyróżnia go specyficzne poczucie humoru. Zaskakuje widza, tworzy filmy, które zapadają w pamięć i trafiają do kanionu klasyki.






86. Sam Mendes

Specjalizacja: Dramat

Ulubiony film: ,,American  Beauty''

Największe rozczarowanie: ,,Para na życie''

Powód na liście: Jego bohaterowie mnie odrzucają, ale w sposób jaki o nich opowiada, zahacza o paradoks. Brnę w ich poczynania, zaczynam im współczuć, a nawet kibicować! Poza tym jego filmy mają dobrze dobraną muzykę i zdjęcia stoją na wysokim poziomie.





0 Komentarz(e):

Prześlij komentarz